Tuesday, March 16, 2010

Diet Nabil tatkala Dah Umor 2 Tahun

Since umur 1 tahun 7 bulan, Nabil completely stopped BF dan totally on Pediasure...pagi2 salu dia makan scrambld egg/roti mil/roti kosong mentega or keju,cereal and minum air milo/suam....sekadar nak alas perut sebelum gi babysitter/nursery la...sejak duk taska, lunch dia sahla nursery bagi kan..aku tepakse la redha ntah apa ingredient/garam/gula yang masuk dalam menu dia, so petang, untuk teatime camanapun aku usahakan jugak bagi makan roti bun ke, biskut tawar ke, kuih/lempeng ke...dinner salu nasi nasian ke, spaggheti ke, kadang nasi lembik ala2 bubor, sup2, dan yang terkini, dia suka sgt makan ayam perap madu dan garlic, kadang dgn tiram..makan dgn sayur rebus dan nasi kosong..sayur salunye karot atau bayam atau broccoli hancur la...tu pun kena paksa nganga mulut atau suap time dia tengah sengih senget2 mulut ngadap tv hehe..fillet ikan perap n grill aku tak penah test lagi since salu bagi ikan sup je kat dia...letih wei nak kasik anak makan menda yg kita masak..tapi aku mikirkan dahle seharian suntuk kat nursery org lain bela dia bagi makan minum..so part kita, bila di rumah, nak taknak, bagai nak pitam letih pun terpaksa la juga...name it as an unconditional love, regardless marah2 or whatsoever yang hangin2 tika penat nak mampus melanda diri...

ps: segala mala ribena/air manis2, except pure fruit juice yang diblend la, aiskrim ceklat memang kena pantau habis..kalo tak harus rongak cepat giginye nanti..HUH PSYCHO AGAKNYE IPAR DUAI NAK KASIK ANAK AKU MAKAN MEMACAM SINCE MAKNYE SALU JELING2 TAK MANJE hehe

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails