Tuesday, November 1, 2011

Nabil n Iyad

budak ni skrg asik asik duk tiru dialog tv / kartun dia tengok..sau dialog upin ipin la..diani vocab melayu sgt le kureng..tapi b.i pun takde fasih mana gak pun..mcm speech delay gak la diani aku rasa..tapi since kitorg dah plan nak antr dia masuk kindy jan 2012 ni,so kurangla sikit rasa saiko tertanya2 dalam hati,apesalla dia tak becok2 becakap..tapi ibarat kata mak aku la,kang becok sgt kang becakap mcm2 tak larat nak jwb lak..salu dia suka la jugak tanya2 MAMA MAMA KENAPA?KENAPA? huish,kadang menaikkan bulu roma gak aku asik duk setiap 5 saat panggil mama mama mama..hehehe...ade aje menda nak komen (dalam bahasa baby dia la)...

balik keja lepas amik diorang dr nursery tula yg genting aku rase..yg si baby sibuk nak dukung berkepit je ngan aku dlm 1 jam,selagi tak cukup sejam tawaf umah atas dukungan tu,sah dia tak nak turun main sdri hehe..yg nabil pulak,duk bukak tutup peti ais cari apapa yg lazat kot nak dimakan..biasala kan budak duk nursery,eventhough makan aku dah bekal bergelen2,still la makan main2..cikgu nye pun agaknye nengok budak mkn ala kadar,dia pun suap la ala kadar gak..so,sape yg kata cikgu balik tgahri tido membuta,maafla ye..aku boleh kira brapa kali sgt aku lena tgahari...

apapun kerenah budak2 umur mcm diorang ni, memangla mcm ni...lubang2 pahala mak ayah diorang la tu kalau mak ayh diorg sabar..heheh..amin






0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails