Sunday, May 1, 2011

Sambung Lagi

Wah, ni pembuka ayat nak sambung apa ni? sambung blaja lagi ke sambung branak kecik lagi? aishh...baby yg ade pun belum pandai berjalan pun lagi, berilah saya masa sedikit ya...
ckp pasal sambung blaja, entah, buat masa ni belum terpikir, rasa mcm nak rehat dulu/atau rehat selamanya...aish, awak ni, ni baru tahap ma. pun dah lemah, iye, bagi saya buat degree ke, ma ke, apatah lg phd bukan perkara senang...apatah lagi kalau bergelar ibu...bukan boleh main handle things celup celap aje, tambah pulak kalau bekerja sepenuh masa, tambah dgn stress nya bagai.. even incik suami pun, menghabiskan doc programnya lebih kurang 4 tahun..ke 5 tahun? huh..saya sendiri cuma mampu habiskan ma saya dalam 3 tahun, yg sepatutnya habis dalam kurang dari 2 tahun... sem 2, saya carry nabil dlm perut, sem 4 saya carry si adik pulak...throughout tempoh berperut besar satu cerita, bila baby dah keluar, pun tambah lagi satu cerita lain..secara ringkasnya, saya cuma dpt simpulkan, bukan perkara yang mudahlah.itu duk mesia tu, kalau yg duk luar mesia saya tak taulah sebanyak mana kena struggle...ini baru perkara dunia, nak struggle itu ini, perkara akhirat macamana pulak ya?

ps: byk dah kiamat kecil yg kita nampak...kita je yg belum nampak innerself kita macamana.....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails