Sunday, October 24, 2010

Luahan

Sejak masuk anak 2 ni, mudah sgt terasa letihnya...handle 2 budak kecik bawah 2.7 tahun..tu pun abang nabil kira dah pandai bawak diri dan sang suami ringan tulang jugak bantu itu ini..pun terasa ralat di hati sebab tak kesempatan conquere menghandle segala perkara dalam rumah especially bab anak2..kadang terdetik kat hati..kalau duk dekat ngan mak ayah kan senang..agak2 weekend je kalau nak lapang sekejap, boleh pi lepak kat rumah mak..*ye, rata2 kawan2 saya sebegitu...weekend zaasss pergi umah mak/mak mertua maybe sebab ada orang lain boleh tengok2 kan sekejap anak...in fact ada yg boleh tinggalkan sekejap anak dgn parents sementara pergi round2 dgn spouse..ini subjektif, sesetengah kata tak apa, sesetengah kata, eh, senangla dia umah mak ayah dekat bebila je boleh letak anak dan ambik angin sekejap..ini subjektif, pilihan masing2 dan beri tanggapan macamana sekalipun juga adalah subjektif..saya hanya bercakap perihal diri saya yang berjauhan dari family..tiada parents berhampiran. ..tiada in laws berhampiran...tiada siblings juga berhampiran..tiada...jadi saya tiada pilihan selain tag anak ke mana saja saya pergi kecuali ke tempat kerja la tidak kira mereka sihat atau sedang sakit......oh, tidak, tak baik pulak rasanye terniat sebegitu..diorang kan anak2 saya, letih penat duka lara menjaga etc sebolehnya biarlah hanya saya dan suami saya yang rasa...pun begitu, kalau setiap cuti sekolah saya pastinya akan most of the time spend kat rumah mak saya di kampung..a) sebab saya HANYA BALIK KG SEWAKTU CUTI SEKOLAH ... b) SEBAB HANYA WAKTU CUTI SEKOLAH SAJA PARENTS SAYA DAPAT JUMPA CUCU CUCU MEREKA NI...  c) sebab saya rasa selamat gila kalau saya dan anak2 berada bersama orang tua saya...(bukan saya kata kami tak selamat berada di rumah sendiri tapi hidup di perantauan walaupun dalam malaysia negara sendiri...sekeliling masih rasa asing bagi saya...u know what i mean..)
Huh lega sikit rasanya dapat luah...walaupun tak 100%..anak2 dah lena dan saya nak menyusul..sekian.

ps: saya pastinya rasa DOWN kalau anak2 sedang sakit...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails