Saturday, May 15, 2010

Susah hamil: Petua Ustaz

Pagi tadi tengok rancangan Tanyalah Ustaz TV3 kebetulan ada tips yang rasanya perlu dikongsi disini.

Bagi ibu-ibu yang masih menanti kehadiran anak pertama, Ustaz kata bolehlah diamalkan meminum segenggam kurma dibuang biji yang di blend bersama segelas susu kambing paling kurang sekali seumur hidup.

Kemudian diikuti dengan amalan hari2 makan 7 butir kurma. InsyAllah.

Cumanya saya nak menambah sedikit kita jangan lupa pula basic things yang kena accomplished dulu. Tak semestinya cuba petua di atas terus2 menjadi. Kena la ikut peraturan kitaran kesuburan dengan tepat dan lain2 rahsia yang anda tidak ada pengetahuan dan akan didedahkan kerana ramai yang tidak arif dan menganggap remeh perkara2 tersebut. Bagi yang dah tahu oklah tapi bagi mereka yang rasa masih ragu2, dapatkan PETUA UNTUK HAMIL  jika anda betul-betul serius ingin hamil (Saya ulangi lagi, jika anda betul-betul serius ingin kehamilan - adakah anda serius?, tepuk dada tanya selera).

Sedikit tips untuk anda, kehamilan terjadi apabila ovum dan sperma disenyawakan. Tanpa ovum kehamilan tidak akan berlaku. Begitu juga dengan sebaliknya.

Tetapi ovum hanya keluar sekali dalam satu kitaran haid. Jika hubungan seksual dilakukan ketika ovum tidak dirembeskan maka mustahil anda akan dapat kehamilan.

Jadi kita perlu tentukan masa yang terbaik untuk ovum keluar supaya mudah disennyawakan bersama sperma.

Ramai orang menyangka hari ke-14 selepas hari pertama datang haid adalah waktu subur. Waktu dimana ovum dirembeskan. Tapi mereka silap!
Hari ke-14 selepas hari pertama datang haid itu dianggap waktu subur jika wanita itu mempunyai kitaran haid selama 28 hari. Tetapi tidak ramai wanita mempunyai waktu kitaran haidnya adalah 28 hari.

Oleh itu kita tidak boleh menggangap waktu subur seseorang wanita itu adalah hari ke 14 selepas hari pertama datang haid.

Tidak ramai wanita yang menyedari kesilapan ini. Sebab itulah sukar untuk mereka mendapat kehamilan.

Seharusnya kita perlu menguji bilakah waktu yang subur untuk diri kita. Dengan itu peluang untuk mendapat kehamilan adalah tinggi.

Terdapat pelbagai cara untuk mengesan kesuburan. Antaranya adalah dengan perubahan pada diri kita dan juga dengan mengesan secara menggunakan alat tertentu. Terdapat lagi banyak cara-cara yang lain yang perlu anda tahu. Ini adalah kerana setiap orang mempunyai reaksi dan tindakbalas yang berlainan pula. Jadi, anda tidak perlu malu untuk belajar PETUA UNTUK HAMIL. Kata pepatah orang Melayu kita, malu bertanya sesat jalan.

Percayalah, hanya dengan teknik yang betul, usaha, doa dan akhirnya barulah anda boleh tawakal. Jangan pula awal2 lagi dah tawakal. Mantapkanlah pengetahuan kita dengan PETUA UNTUK HAMIL terlebih dahulu.

Klik sini jika anda inginkan --->>> PETUA UNTUK HAMIL

Selamat membaca dan berusaha!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails