Friday, November 18, 2011

Tentang MI

MI(panggilan untuk ibuku,short form of UMMI), skang mesti tengah sebuk layan abah aku makan kat umah..dia suka masak..dan sangat pandai masak(though time kicik dulu salu je kami anak beranak jadik mangsa kena test makan segala menda yang dia masak berulang-ulang kali..contohnye..kalu dia tengak kemaruk masak bun, harusla kami dalam umah tu tiap petang makan bun dia wat sendiri, kalo sampai kemaruk dia wat kek, tetiap harile kami makan kek jugak..hehe

Pun begitu, mak aku nih quite garang a..maybe sebab aku pun salu wat perangai gak dulu..maklumle, bangsa payah nak dengor kate...namun garang-2 dia, aku rase garang lagi aku ngan NABIL heheh...garang2 dia, tapi time aku tengah pantangkan Nabil kat umah, mak akule jugak yang sanggup tido kat tilam atas lantai dalam bilik aku tunggu aku ngan Nabil 2 beranak...

Umur dia dah pun menjangakau 60, dulu dia keje opis, orang gomen, now dia penuhkan masa dengan aktiviti ngaji, fardhu ain, etc yang berkaitan agamala. Aku salute ni sebab setengah orang dah berumur pun duk sibuk lagi dgn aktiviti duniawi...eventho dulu dia fulltime bekerja(aku kira agak bepikiran terbuka la kan, dia pakai tudung tutp rambut kemas2 pun dah umur lewat jugak)..namun setelah dia pencen dan menginjak umur meningkat, dia sangat2 la berubah ke arah keagamaan...harap aku pun sama, malah dapat mula lebih awal la fokus tang bekalan dan amalan agama ni...

Tetiba rase tringat giler kat MI, harap2 dia sihat selalula hendaknye...amin I LUVE U MI!Nabil pun sama....

1 comments:

nozie yusof said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails