Friday, November 18, 2011

Study Lagi???

Ada member tanye, pas habis ni nak sambung lagik ke??Hehe..aku cam tekedu gak nak jwb, kang bekoba jwb ye kang, alangkan yg ni nak ngabihkan pun sangap(yela, kot kalu aku fulltime belajo je,phd pun harus aku buat gak..ni dgn kije lg, ngan bela anak, bela laki lagi etc etc etc..)Tapi aku penah mengstandardkan tahap doktorat tu nak jugak aku capai..bukan nak challenge sesapa, tapi sebagai sandaran untuk jadi contoh kat anak2 nanti, kalu mama ngan abah boleh, why not kamu anak2 kan....insyaalah.sape takmo anak2 bejaya ye dak..cuma pokok pangkalnye, mampu atau tidak nak capai matlamat ni(dalam keadaan aku sekarg, dapat ngabihkan yg ada ni pun dah syukur ya rabbi )...sesungguhnya aku salute giler pada golongan mummies yang bukan saje bekerja sepenuh masa, sambil tu belajar lagi, sambil tu beranak lagi, sambil tu, settle family tanpa bantuan maid..huh, sungguhku kagum ibu2 sebegini...payah weh nak handle physical stress, apatah lg mental n emosional stress..tambah lak kalu dikelilingi ank2 yg tengah lasak membesar..esp tang umor babies..lagile....Macamanapun, apa2 kepayahan yg datang, insyaalah ada ganjaran disebaliknya, tidak sekarang, mungkin later nanti..aku cuma mengharap, apa yg dikerjakan sekarang sampai ke penghujungnya, dan kemanisannya dapat dikecapi, bukan hanya untuk aku sorang je, tapi seisi keluarga la kan..amin

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails