Friday, October 9, 2009

Breakfast For Him and His Dad

La ni aku bangun lambat sikit dari dulu..around 530 am dan ke atas...ngam2 jugakla mase nak solat, mandi dan prepare simple breakfast untuk Nabil dan abahnye sbelum dia pi nursery...normally aku antar dia ke nursery before 730am,on the way je ke sekolah aku, kalau malas atau lambat besiap, abah diala antar dalam kul 830 pagi...

Kalau dulu, time Nabil masih makan nasi bubur lembik tu, gile awal aku kena bangun, tak kirala guna slow cooker, periuk aluminium ke masak bubur dia, mesti kelam kabut kat dapur...ye la, kan masak bubur ni nak hancurkan rencah dia yang renyah...eventho malam aku dah siap2 masukkan beras dlm slow cooker, sok pagi tu kena buat dianye laukpauk la nak campur dalam bubur...bubur pulak, lembik sgt tak makan, keras ketul sgt pun tak berapa makan jugak...

Sekarang, breakfast Nabil amatla simple untuk diprepare...contoh macam roti sapu butter atau makan kapit dengan cheese makan dengan mixed veggies yang direbus(ni dia ratah camtu je), scramble egg dengan mayo sikit kasik rase masin, kismis sepuluh biji, pisang hiris, memang dia suka..paling2 heavy pun nasi goreng telur le..air minum cuma air masak dalam sippy cup cap ayam(since dia cam seksa nak nyedut air guna sippy cup av#nt tu...)yang jaaauh bagus...

Mudah jugala aku nyiap breakfast abhnye pulak sebab dorang makan pun menu breakfast dah lebih kurang kan sejak Nabil dah bergelar TODDLER ni...hehe..lapang dada mummy rase tinggalkan umah dan tinggalkan Nabil kat taska dengan perut kenyang makan breakfast yang mummy masak sendiri..hehe

ps: macam nak kena fotostat menu makan kat nursery je so that aku leh adjust apa nak buat 4 breakfast Nabil

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails