Sunday, July 5, 2009

Nabil dan Tantrum

Nenek kata Nabil budak baik, tak penah tengok dia buat perangai...(mummy: ye ker...)
Atuk kata Nabil mudah dijaga, jarang dia meragam except kalau dia tak sihat..(mummy: ye ker..)
Aku pun tak paham sangat macamana sebetulnya baby s tantrum ni...adakah kalau Nabil bangun tidur, nak berdukung barang 5 minit itu dikira tantrum? Atau adakah bila dia menjerit2 kecil tatkala aku tak bagi dia pijak2 atas barang mainan, takut dia jatuh dikira tantrum?? Atau apakah bila dia menunjukkan muka tak puas hati dalam carseat di dalam kereta sepanjang perjalanan balik dari baby sitter s itu dianggap tantrum..??? Macamana pulak kalau Nabil takmau diletakkan di bawah, nak berdukung aje bila petang2 selepas balik dari babysitter s itu merupakan tantrum??? Yang ku selalu amalkan, tatkala aku berdepan dgn Nabil bila dia mengamuk, aku baca ayat Qursi, supaya 1) syaitan tidak menghasut aku supaya hilang sabar melayan kerenah dia(kadang hilang sabau jugak) 2) supaya syaitan dihalau dari terus menghasut nabil menunnjukkan 'tingkahlakunya'...alhamdulillah...memang menjadi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails